• Technisch Jeugdmanager

• Als technisch jeugdmanager voer jij het het technisch jeugdbeleid. Je bent verantwoordelijk voor de organisatie van de coördinatoren. Je voert de overleggen met Jeugdcoördinatoren, en Jeugdcommissie én met Trainers in samenspraak met coördinator. Door middel van vakliteratuur en/of het bijwonen van voorlichting op het gebied van training geven blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op voetbaltechnisch gebied en onderzoek je de toepasbaarheid hiervan.

Taken:

• Is belast en verantwoordelijk voor de uitvoering van het Voetbaltechnisch Beleidsplan
    • In overleg met de jeugdcommissie aanstellen kader en intern opleiden van trainers en coördinatoren
    • Begeleidt en ondersteunt de coördinatoren op basis van de opleidingsvisie van de club.
    • Treedt op als stagecoördinator
    • I.o.m. Jeugdcoördinatoren en Trainers de trainingsintensiteit bepalen van de teams.
    • Coördineren van het Indelingsbeleid van alle jeugdteams.
    • Periodiek overleg met de coördinatoren, 1 x per 2 maanden.
    • Voorstellen doen voor het wijzigen van het technisch jeugdbeleid
    • Bezoeken van wedstrijden van de prestatieteams, analyses maken van bekeken wedstrijden om trainingen te verbeteren en dit te bespreken met de coördinatoren en trainers.
    • Bouwt zowel intern als extern een relatienetwerk op (bijv. met KNVB, of andere verenigingen) en onderhoudt dit relatienetwerk.
    • Voorwaarden scheppen om prestaties te verbeteren en te leveren.

Functie-eisen:

• Moet kennis hebben van de technische zaken binnen een voetbalvereniging.
    • Circa 5 uren per week beschikbaarheid.
    • Moet affiniteit hebben met jeugdvoetbal. Ervaring met management binnen een sportvereniging, ervaring als coördinator of een trainersopleiding (TC III of vergelijkbaar) heeft de voorkeur.
    • Moet beschikken over goede communicatieve en sociale vaardigheden.
    • Moet kunnen rapporteren in woord en geschrift.
    • Heeft een duidelijke voetbalvisie welke past binnen het technisch jeugdbeleid van het jeugdcommissie.
    • Heeft een scherp analytisch vermogen, is technisch en tactisch goed onderlegd.
    • Beschikt over instructieve/didactische vaardigheden.
    • Is een teambuilder met leiderschap.
    • Heeft ambitie en weet een klimaat te ontwikkelen gericht op individuele ontwikkeling van spelers.

Plaats in de vereniging:

Is vanuit zijn functie verantwoordelijk voor het technisch beleid bij de jeugd. Is daarnaast betrokken bij bijzondere activiteiten aangaande de selectie teams binnen de jeugd (pupillen en junioren).

Legt verantwoording af aan:

Coördinator Technische Zaken van de jeugdcommissie

Download hier het volledige functieprofiel.