• Jeugd Algemeen

De jeugd van Trekvogels

Waarom voetballen bij de jeugd van Trekvogels? Omdat je bij de jeugd van Trekvogels een technisch begaafde voetballer wordt. Naast het voetbalplezier ligt bij Trekvogels de nadruk op de individuele opleiding van spelers waarbij het doel is de jeugdspelers allerlei voetbaltechnieken te leren. Alle spelers, ook de minder begaafden, kunnen deze technieken leren. We beginnen daarmee al bij de jongste JO7,8,9-jeugd. Door de grote progressie die veel spelers daardoor laten zien, speelt de JO8 t/m JO11-jeugd van Trekvogels al jaren op het hoogste niveau. De selectieteams trainen tweemaal per week onder leiding van gediplomeerde trainers. De overige teams trainen ten minste éénmaal, maar vaak ook tweemaal per week. Ook de gezelligheid vinden we belangrijk bij Trekvogels. Zo is er jaarlijks een bosloop voor de jeugd, een Sinterklaasmiddag, een dag naar pretpark Hellendoorn, een wedstrijdbezoek aan NEC, een spelletjesavond en een kerstdiner voor de jeugd.

Onderdeel van de jeugdafdeling van Trekvogels is de Voetbalacademie. De Voetbalacademie verzorgt voor alle M/JO13 t/m JO7-jeugd van Trekvogels extra trainingen op vrijdagavond. Deelname daaraan is gratis. Bij deze trainingen staat naast het plezier de ontwikkeling van de voetbaltechniek voorop, geheel in de sfeer van Wiel Coerver. Ook worden alle jeugdtrainers van Trekvogels uitgenodigd voor deze trainingen, zodat ook zij kennismaken met deze techniektrainingen. Ook de keepers worden deze avonden getraind door een speciale keeperstrainer.

Wat doet de Voetbalacademie nog meer? We hebben een fantastisch website (www.vavvtrekvogels.nl) waarop onder meer voetbalbewegingen zijn te zien die we oefenen op de trainingen. Daarnaast hebben we een Handboek Techniektraining uitgegeven. Verder dragen alle JO13 t/m JO8-selectieteams tijdens hun wedstrijden dezelfde uitgaanspakken en polo's. De Voetbalacademie organiseert elk jaar in de voorjaarsvakantie de Erima-voetbaldagen. Gedurende drie dagen worden dan trainingen verzorgd voor M/JO13 t/m JO7-spelers van verschillende clubs. Tussen de middag wordt er dan geluncht in het clubhuis.

Ook zorgt de Voetbalacademie ervoor dat jeugdteams jaarlijks meedoen aan een fantastisch driedaags toernooi in Heerenveen. Met de jeugdteams overnachten we dan in een kampeerboerderij op het Friese platteland. Daarnaast regelt de Voetbalacademie dat de JO11-1 jaarlijks meespeelt op toernooien bij PSV en NEC.

Verder organiseert de Voetbalacademie  een jaarlijks vier-tegen-vier-toernooi. Het seizoen sluiten we af met een voetbalspellenmiddag en een barbecue voor alle spelers, ouders, betrokkenen en sponsors.

Kortom, kom voetballen bij de jeugd van Trekvogels. Daartoe kun je het inschrijfformulier dat je op deze website aantreft, uitprinten, invullen en opsturen naar onze ledenadministrateur (adres op formulier). Je kunt het formulier ook digitaal invullen en mailen naar de ledenadministrateur (noordermeer.leo@gmail.com ).

Teampagina's op de website!

Het is vanaf nu mogelijk om teamfoto's te mailen naar: vvtrekvogels@gmail.com onder vermelding van de teamnaam.
    De teamfoto zal dan op de teampagina worden geplaatst.